bouwputten route II
Rotterdam wil meer,
Rotterdam wil mooier,
en er wordt
al decennia lang heel hard aan gewerkt.
We gaan de Erasmusbrug over en maken zo de oversteek naar "de Kop
van" Zuid, een dynamisch stukje stadscentrum vol architectuur, cultuur,
restaurants, hotels en woningen.
De Prinsessekade wordt een jaar na het bezoek van de zeer jonge Wilhelmina
in 1890 omgenaamd tot de Wilhelminapier
de Rotterdam van Rem
Koolhaas staat pontificaal tussen het KPN-gebouw en de oude vertrek- en
aankomsthallen van de HAL.
Het Leidsche veem
was een tabakspakhuis en is in 1996 omgetoverd tot 281 appartementen.
Pakhuismeesteren krijgt
winkels op de begane grond, daarboven twee verdiepingen kantoren en daarboven
terras- en patiowoningen.
Las Palmas, het voormalig
werkplaatsengebouw van de HAL, biedt nu ruimte aan het gelijknamige visrestaurant
van Herman de Blijker, het Nederlands fotomuseum en het Instituut voor Beeldcultuur.
Baltimore
en het 32 verdiepingen hoge World
Port Center zijn ontworpen door Sir Norman Foster, hij ontwierp in
1992 tevens het masterplan voor de gehele Wilhelminapier.
Het ex (Holland America Line)HAL gebouw van hotel New York, valt nu in het
niet naast deze reuzen.
Montevideo
was tot de Maastoren gebouwd werd het hoogste gebouw in Rotterdam.
New
Orleans is gebouwd maar de in de originele plannen opgenomen San
Francisco en Boston gaan vervallen, het nieuwe ontwerp van Frits van
Dongen gaat Seattle
& Boston heten.
Cité
en uitbreiding Hogeschool Inholland
Vancouver
aan de Laan op Zuid
Maastoren
(langs historie van
het Poortgebouw, het vrij entrepot, belasting en douanekantoor verbouwd
tot suitehotel Pincoffs, de Hef, het Noordereiland naar)
Red
Apple
Wijnhaeve
de Kubuswoningen
van Piet Blom
Rotterdam, bedrijfsevenement, step, steps, rondleiding,
bouwputten, gids, steppen, steppen langs de Rotte, toeren door rotterdam,
lloydpier, müllerpier, Erasmus, museumpark, linea nova
De Blaak
Markthal
Statendam
Postkantoor
de bouw van de Coolsingeltoren
en Rotta
Nova gaat niet door.
Een waar paradijs voor architectuurliefhebbers, dat is Rotterdam. De stad is er mee gevuld, overal is de ambitie voelbaar. Rotterdam is TOP
Alle routes kunnen veranderd en aangepast worden, mits er voor ons voldoende tijd en ruimte is tussen andere afspraken.